مینی سایت خنده دار بازی ریز

مینی سایت خنده دار بازی ریز

مینی سایت خنده دار بازی ریز

مینی سایت خنده دار بازی ریز

سلولیت چشمی

سلولیت چشمی

سلولیت چشمی ,سلولیت چشمی,درمان سلولیت چشمی,بیماری سلولیت چشمی,علایم سلولیت چشمی,بیماری سلولیت چشمی چیست,سلولیت چشمی چیست,سلولیت چشمی در کودکان

سلولیت چشمی , درمان سلولیت چشمی , بیماری سلولیت چشمی , علایم سلولیت چشمی

توضیحاتی در مورد سلولیت چشمی

هنگامی که باکتری ها به بافت های چشم نیز منتقل شود سلولیت چشمی به وجود می آید.که یک بیماری چشمی و در عین حال عفونی است . منشاء عفونت، پوست یا سینوس‌هاى پارانازال مى‌باشد (اکثراً سینوزیت اتموئید). میکروب‌هاى مسئول، معمولاً همان میکروب‌هاى شایع در سینوزیت مى‌باشند (هموفیلوس آنفلوآنزا، پنوموکوک، استافیلوکوک و سایر استرپتوکوک‌ها). سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورتی که به درستی و به موقع درمان نشود می تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد سلولیت چشمی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سلولیت چشمی چیست

سلولیت چشمی عبارت است از التهاب بافت حفره چشمی به دلیل عفونت‌های ویروسی، قارچی یا باکتریایی که معمولا از ساختمان‌ها و بافت‌های عفونی مجاور به خصوص سینوس‌های عفونی به چشم منتقل می‌شود و از علائم آن تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول‌های سفید خون در این بیماران است.

علت سلولیت چشمی

سلولیت چشمی از سرایت عفونت از دستگاه تنفسی فوقانی، یا گسترش مجاورتی از کانون‌های عفونی مجاور مثل گل مژه یا عفونت مجرای اشکی و یا سینوزیت و همچنین آسیب‌های موضعی پوست، آبسه، گزش حشرات یا زرد زخم ناشی می‌شود.

علائم سلولیت چشمی

تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول‌های سفید خون از علائم اصلی این بیماران است و علائم دیگر که ممکن است در بیماران دیده می‌شود موارد زیر است: محدودیت حرکات چشم، کاهش دید و تب درمان سلولیت چشم چیست

عوارض‌ سلولیت چشمی

عوارض‌ کاسه ﭼﺸﻤﻲ‌ سینوزیت ها نادر است ولی‌ تاخیر در تشخیص، چشم بیمار‌ و زندگی‌ او را تهدید می کند. سلولیت‌ دور کاسه‌ چشمی‌ معمولا کودکان کم سن و سال‌ را مبتلا می‌کند. هدف ‌از این‌ بررسی‌ مطالعه‌ نتایج‌ درمانی‌ سلولیت‌ ناشی‌ از سینوزیت‌ها است. روش‌ بررسی‌: بیماران به روش نمونه گیری آسان جمع آوری شدند و بررسی بر روی 42 بیمار بستری در بیمارستان های امام خمینی و نیکوکاری تبریز‌ به علت‌ سلولیت‌ ثانویه‌ به‌ سینوزیت‌ از تاریخ‌ یازدهم‌ خرداد 1377 لغایت‌ بیستم‌ اسفند 1380 انجام گرفت‌. برای‌ تمام‌ بیماران‌ پرسشنامه‌ فردی‌ تهیه‌ شد که‌ در آن‌ دید بیمار در موقع‌ مراجعه‌، علایم‌ بالینی‌ و روشهای‌ پاراکلینیک‌ مورد استفاده‌ و نوع‌ درمان‌ ذکر شده‌ بود. بیماران‌ با علایمی چون‌ ادم‌ پری‌ اربیتال‌، اریتم‌، پروپتوز‌ و درد مراجعه‌ کرده‌ بودند. نتایج با SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: از این‌ تعداد 24 مورد (57.1%) مرد و 18 مورد (42.9%) زن‌ بودند. بیماران‌ در سنین بین‌ 7 ماﻫﮕﯽ‌ و 68 ساﻟﮕﯽ‌ بودند (50.1% بیماران‌ زیر 10 سال‌ سن‌ داشتند). سی و سه نفر (78.5%) به ‌درمان‌ آنتی‌ بیوتیک‌ و 9 نفر(21.5%) به‌ درمان‌ توام‌ آنتی‌بیوتیک‌ و تخلیه‌ ترشحات‌ جواب‌ داده ‌بودند. شایع‌ترین‌ گرفتاری‌ سینوسی‌ مربوط‌ به‌ درگیری‌ توام‌ سینوس های‌ فکی‌ و پرویزنی‌ بود که‌ 18نفر (39.1%) را شامل‌ می شد. در پیگیری‌ که‌ بعد از شروع‌ درمان‌ صورت‌ گرفته‌ بود 78.6 درصد ازبیماران‌ در هفته‌ اول‌ بهبود کامل‌ به‌ دست‌ آورده‌ بودند. بیشترین‌ نتیجه‌ درمانی‌ مربوط‌ به‌مصرف‌ توام‌ داروهای‌ پنی سیلین‌ کریستال‌ و مترونیدازول‌ بود. نتیجه ‌گیری‌: سلولیت‌ کاسه ﭼﺸﻢ با داروهای‌ آنتی بیوتیک‌ درمان‌ می شود. ولی‌ اگر با آبسه‌ زیرپریوست‌ همراه‌ باشد توام‌ با آنتی‌ بیوتیک‌ تزریقی‌، تخلیه‌ جراحی‌ ترشحات‌ چرکی‌ نیز انجام‌می گیرد. MRI ﻭ CT در تشخیص‌ عفونت های‌ اربیتال‌ مفید هستند. سلولیت ‌‌کاسه ﭼﺸم نسبتا شایع‌‌ و در کودکان نیز خطرناک‌ است‌. اگر بیمار کاهش‌ دید داشته‌ باشد یا 48 ساعت‌ بعد از شروع ‌درمان یا آنتی بیوتیک‌ تغییری‌ در وضعیت‌ بیمار ایجاد نشود،‌ مداخله‌ جراحی ضرورت ﭘﻴﺪﺍ می کند.

پیشگیری سلولیت چشمی

دقت در درمان به موقع و سریع بیماریهای عفونی در عفونت های اطراف چشم نقش عمده ای در پیشگیری دارد.

سلولیت اوربیتال

سلولیت اوربیتال یا چشمی عبارت است از التهاب بافت های چشمی به دلیل عفونت های ویروسی، قارچی یا باکتریایی منتقل از ساختمان های مجاور چشم که شایع ترین علت،عفونت سینوس هاست که به دنبال تروما، مواد آلوده از طریق پوست و یا سینوس های پارانازال وارد چشم یا اوربیت می شوند. عوامل ایجادکننده هم آنهایی هستند که که در سینوس ها یافت می شوند. استافیلوکوک و استرپتوکوک در بزرگسالان و هموفیلوس آنفولانزا در کودکان گاهی عفونت اوربیتال نیست و مربوط به اطراف دیواره است که در هردو حالت درد، اریتم و ادم و لکوسیتوز وجود دارد. اگر علاوه بر این علائم پروپتوزیس یا بیرون زدگی کاسه چشم، محدودیت حرکات چشم، کاهش دید و ادم ملتحمه چشم وجود داشت نشانه گرفتاری عمیق اوربیت یا چشم است. سلولیت چشمی یک بیماری چشمی و در عین حال عفونی است که معمولاً از بافت ها و کانون های عفونت مجاور به چشم منتقل می شود بنابراین دقت در درمان به موقع و سریع بیماری های عفونی در عفونت های اطراف چشم نقش عمده ای در پیشگیری دارد. معمولاً مصرف آنتی بیوتیک های موثر که از طریق آنتی بیوگرام مشخص می شود می تواند درمان مطلوب را ایجاد کند.

اثرات جدی سلولیت چشمی

سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورت عدم درمان به موقع می تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین درمان در اسرع وقت نکته مهم و غیر قابل اغماضی است که در نمونه معرفی شده خانواده بیمار به دلیل عدم آگاهی حتی با وجود هشدار کادر درمان این مسئله را نادیده گرفته و درمان را متوقف ساختند. در ضمن نمونه معرفی شده می تواند ضرورت بررسی وضعیت مالی بیماران و کمک و مساعدت به آنها در صورت نیاز را مطرح کند تا در مواردی که بیمارانی به دلیل ناتوانی مالی بدون درمان باقی می مانند عامل و سیستم پشتیبانی وارد صحنه شده و این ناتوانی را جبران کند.

درمان سلولیت چشمی

درمان سلولیت چشمی شامل موارد زیر می‌شود: – شروع آنتی بیوتیک درمانی – استفاده از کمپرس گرم – قطره ضد احتقان بینی در مواردی که ناشی از سینوزیت باشد. در موارد نادر و شدید بیماری، درمان با آنتی بیوتیک پاسخ نمی‌دهد و درمان جراحی برای تخلیه آبسه و ترشحات عفونی سینوس استفاده می‌شود. سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین اهمیت درمان در شروع به موقع آن است.

انواع سلولیت چشمی

دو نوع کلی به شرح زیر دارد : – Preseptal (پیش دیواره‌ای) : که مربوط به بافت‌های نرم پلک چشم و ناحیه بیرونی دور چشم و ناحیه قدامی دیواره اوربیت می‌باشد . – Orbital : که مربوط به بافت‌های نرم داخل اوربیت ، در قسمت خلفی دیواره اوربیت می‌باشد .

همه چیز درباره سلولیت چشمی

از مشکلاتی که گاهی برای کودکان و بزرگسالان به وجود می آید، سلولیت چشمی است که در بسیاری از موارد به آن توجه خاصی نمی شود. گاهی اوقات آسیب فقط به چشم می رسد و گاهی اوقات نیز این مشکل حاد تر شده و به سایر اعضای بدن نیز سرایت می کند و حتی می تواند به مغز فرد نیز آسیب های جدی وارد نماید.سلولیت اوربیتال التهاب بافت های پیرامون چشم است و ممکن است ثانویه به بیماری های باکتریایی، قارچی یا یک شرایط التهابی ویروسی در ساختمان های اطراف چشم از جمله صورت، اروفارنکس، ساختمان های دندانی یا ساختمان های داخل جمجمه ای باشد. این بیماری همچنین می تواند در نتیجه ورود اجسام خارجی و در نتیجه عفونت زمینه ای چشم ایجاد شود. مثل: داکریوسیستیت و پان افتالمیت و یا حاصل یک سپتی سمی عمومی باشد.

سلولیت چیست

تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان می‌باشد، به کار برده می‌شود. چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل ظاهر می‌شود. سلولیت (Cellulitis) را باید از واژه سلولیت (Cellulite) به معنی تجمع بد شکل چربیهایی در زیر پوست به خصوص در خانمها که در سوخت و ساز آن‌ها اختلال به وجود آمده‌است افتراق داد. این پدیده بدین صورت است که سلول‌های چربی در کیسه‌هایی، که در بین رشته‌های لایه‌های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می‌شوند، جمع می‌شوند. این رشته‌ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می‌یابد یا پوست فشرده می‌شود، گلبول‌های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می‌شوند و توده‌های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می‌کنند. پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و به نظر می‌آید که هورمون زنانهٔ استروژن باعث می‌شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران‌ها و باسن: جایی که ” سلولیت ” بیشترین بروز خود را دارد)، جمع شوند. اگر چه تئوری‌هایی مطرح می‌باشد که تأکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تأثیرداشته باشند ولی این موضوع به اثبات نرسیده‌است. سلولیت گر چه یک عارضهٔ بالینی جدی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند ظاهر نامطلوبی را ایجاد کند. همین ظاهر نامطلوب زمینه ارائه درمان‌های متفاوت را فراهم می‌کند. اگر چه درمان‌های زیادی مانند ماساژ یا کرم‌های بر طرف‌کنندهٔ سلولیت، برای رفع سلولیت ارائه شده‌اند اما متأسفانه بسیاری از این درمان‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌کنند مؤثر نیستند.

عوامل خطر در سلولیت

جنسیت: زنان به مراتب بیش از مردان مستعد ابتلاء به سلولیت هستند. شاید این بدان علت باشد که در زنان چربی به‌طور طبیعی در نواحی پایینی بدن (بین زانو و ران، کفل و ران) توزیع شده‌اند که نواحی رایج سلولیت هستند و قدرت ذخیرهٔ چربی در سلول‌های چربی مناطق مذکور چند برابر دیگر سلول‌های چربی است. استرس شیوه زندگی غیرفعال استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی تغییرات هورمونی در سنین مختلف زندگی زنان از قبیل بلوغ، بارداری، شیردهی و نیز یائسگی سن: با افزایش سن، سلولیت بیشتر می‌شود چرا که از الاستیسیتهٔ پوست کم می‌شود. وزن: افزایش وزن و چاقی می‌تواند سبب افزایش شانس ابتلاء به سلولیت شود. ژنتیک: این مشکل معمولاً خانوادگی است بنابراین ژنتیک نقش مهمی در پیشرفت سلولیت دارد.

سلولیت و کاهش وزن

بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند فقط از چاقی موضعی یا سلولیت رنج می‌برند واقعیت آن است که خیلی از آنان به افزایش وزن کلی بدن یا چاقی هم مبتلا می‌باشند؛ لذا چه در آنان که از چاقی کلی رنج می‌برند یا فقط سلولیت مشکل آنان است کاهش وزن از طریق یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم یکی از بهترین روش‌های درمانی خواهد بود. کاهش وزن و انجام تمرینات کششی در ماهیچه‌های پا و ران و کفل می‌تواند سبب اصلاح شکل خلل و فرج‌های ظاهری پوست شود. البته لازم است ذکر شود که انجام ورزش‌های کششی سنگین در کوتاه مدت تغییری آن چنانی را به دنبال نخواهد داشت علاوه بر آن که معمولاً با دردهای اسکلتی به ویژه در ناحیه کمر همراه خواهد بود. از طرف دیگر فواید کاهش وزن از طریق رژیم غذایی به تنهایی، بدون انجام فعالیت بدنی منظم نیز خیلی محدود است، هر چند که بعد از کاهش وزن، برجستگی سلولیت کمتر می‌شود ولی به‌طور کامل محو نمی‌شود.

سلولیت و رژیم غذایی

درمان سلولیت به‌طور خلاصه با رژیم غذایی، ورزش کردن و نیز ماساژ دادن تعریف می‌شود. یک رژیم غذایی با کالری پایین می‌تواند به کاهش دادن کالری مصرفی کمک کرده و چربی‌ها را از تشکیل سلولیت بازدارد. البته ذکر این نکته ضروری است که هیچ رژیم غذایی نمی‌تواند باعث شود چربی تنها از پایین‌تنه شما دور شود، مطمئناً چربی نواحی دیگر بدن شما نیز کاهش می‌یابد؛ ولی رژیم‌های غذایی منطقی که با کاهش وزن تدریجی همراه باشند معمولاً به کاهش حجم چربی بیشتر، در ناحیه‌ای که بیشترین تراکم چربی را دارد منجر می‌شوند. ارکان یک رژیم غذایی مطلوب در سلولیت: به عنوان یک اصل کلی، اگر رژیم غذایی خود را کنترل نمایید، سلولیت می‌تواند کاهش یابد. در این بخش به عنوان بخشی از مبارزه در جهت کاهش سلولیت بر اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم ضد سلولیت متمرکز می‌شویم. یک رژیم غذایی ضد سلولیت با بهبود عملکردهای مرتبط؛ مثل جریان لنف و جریان خون در بدن در کاهش سلولیت مفید است. یک نکتهٔ مهم برای بهبود سلولیت و نیز برای بهبود روند سلامت کلی، تغذیه خوب و سالم و اجتناب از مصرف سموم غذایی و مصرف آب فراوان برای شستشوی سموم بدن و پاکسازی بدن از سموم است. قانون اصلی در مورد رژیم غذایی مقابله‌کننده با سلولیت عبارت است از: محدود کردن مصرف چربی و فست فودها و بر خورداری از فعالیت بدنی مکفی. در روند اصلاح رژیم غذایی می‌بایست اولاً مصرف رژیم غذایی پُر چرب نظیر محصولات لبنی چرب، غذاهای حاضری، غذاهای حاوی نگهدارنده‌ها، غذاهای روغنی و غذاهای شیرین حاوی شکر و غذاهای تصفیه شده را کاهش داد. این غذاها کالری اضافه را فراهم کرده و متابولیسم بدن را کند می‌نمایند که در نتیجه شانس ابتلاء به سلولیت را می‌افزایند. مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات: چرا که آن‌ها غنی از آنتی اکسیدان‌ها و پاک‌کننده‌های طبیعی بدن هستند و به کاهش سموم تجمع یافته و تصفیه بدن کمک می‌نمایند. در واقع مواردی مثل ژله، شکلات‌ها، همبرگر، چربی گوشت قرمز و… می‌توانند کالری بالایی دربرداشته باشند و نه تنها افراد را در معرض سلولیت قرار می‌دهند بلکه همچنین شانس ابتلاء به برخی عوارض مهم دیگر مثل افزایش سطوح کلسترول خون و افزایش سطوح هورمون‌های خون که می‌توانند منجر به بیماری‌های قلبی گردند را افزایش دهد. از طرف دیگر می‌بایست از مصرف هر نوع الکل و دخانیات و هر ماده‌ای که بتواند متابولیسم بدن را کاهش دهد یا سطوح آنزیم‌ها و هورمون‌های بدن را تغییر دهد و در نهایت منجر به تشدید سلولیت گردد، اجتناب نمود. میوه‌ها و سبزیجات تازه حاوی مقادیر فراوانی از ترکیبات فیبر، فیتو کمیکال‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که به بدن در رفع سموم کمک کرده و تمام سیستم‌های بدن را بهبود می‌دهد و نهایتاً منجر به کاهش چربی‌هایی که در مناطق مختلف بدن تجمع می‌یابند می‌گردد. میوه و سبزی‌ها شامل آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند که به کاهش تخریب بدن توسط رادیکال‌ها کمک می‌کنند. ضمناً برخی از غذاهای خاص به کاهش سلولیت در بدن کمک می‌کنند از جمله توت‌ها، پرتقال، رازیانه، گوجه فرنگی، اسفناج، بروکلی، گشنیز، هویج، توت سیاه یا آبی، فلفل سیاه. همه موارد مذکور بسیار کم کالری ولی حاوی مواد مغذی هستند و به حفظ وزن و همچنین بازسازی سطوح آنزیم‌ها و هورمون‌ها در بدن کمک می‌نمایند. برخی متخصصین تغذیه نیز طرفدار مصرف روغن زیتون و روغن ماهی (شامل اسیدهای چرب امگا ۳) هستند. مصرف اسیدهای چرب ضروری و مفید به جای چربی‌های ناسالم مفید است و می‌بایست مصرف روغن‌های زیتون، بذر کتان، کانولا و گردو و همچنین روغن ماهی‌های آب سرد را در رژیم غذایی لحاظ نمود. بعضی تصور می‌کنند که سمومی در بدن باعث ایجاد سلولیت می‌باشد؛ ولی هیچ مدرک علمی برای این موضوع وجود ندارد. با این وجود، بعضی از پزشکان معالجِ سلولیت، با این نظریه مخالف هستند و یک رژیم غذایی ” پادزهر ” (detoxing) را به عنوان درمان سلولیت ارائه می‌دهند. اگر چه یک رژیم غذایی پادزهر کمک می‌کند تا سلولیت، کمی بهتر شود ولی معمولاً به این دلیل است که رژیم‌های پادزهر، کم کالری هستند و بنابراین مُسبب کاهش وزن شده که این کاهش وزن باعث کاهش بافت چربی و نیز مایعات از محل سلولیت و در نهایت تغییر سایز خواهد بود. آنچه مسلم است بهبود سلولیت علاوه بر رژیم غذایی سالم نیازمند ورزش و فعالیت بدنی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : سلولیت صورت ♥ سلولیت دندان ♥ سلولیت دست ♥ آلرژی چشمیبیماری های چشم

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت ,آب گریپ فروت و لاغری,اب گریپ فروت در لاغری,آب گریپ فروت ناشتا,آب گریپ فروت برای لاغری,آب گریپ فروت چیست,آب گریپ فروت سن ایچ در بارداری

آب گریپ فروت

توضیحاتی در مورد آب گریپ فروت

گریپ فروت که یکی از اعضای خانواده مرکبات است، اغلب به عنوان “میوه‌ای از بهشت” در نظر گرفته می‌شود زیرا خواص آب گریپ فروت برای سلامتی بسیار زیاد است. وقتی درباره‌ی مرکبات صحبت می‌کنیم، معمولا یاد پرتقال و لیمو می‌افتیم. در واقع، پرتقال و لیمو هم دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. اما یکی دیگر از انواع مرکبات گریپ فروت است که در کشورهای نیمه گرمسیری، بسیار رایج است. گریپ‌فروت یک گونه از مرکبات از مناطق نیمه گرمسیری است که به خاطر طعم ترش و شیرینی که دارد بسیار محبوب است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آب گریپ فروت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

معرفی گریپ فروت

گریپ‌فروت بسیار خوشمزه و طراوت‌بخش است. این میوه همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین C (نوعی آنتی‌اکسیدان قدرتمند)، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم، کلسیم، آهن، مس، فسفر، منیزیم و فلاونوئیدها است. گریپ‌فروت هیبرید ناخواسته‌ی ۲ گونه مرکبات، نارنگی و دارابی، در باربادوس بود. هنگامی ‌که این میوه برای نخستین بار یافت شد، به عنوان “میوه‌ی ممنوعه” در نظر گرفته شد. مدت‌های طولانی، گریپ‌فروت یک نوع دارابی محسوب می‌شد. راه‌های زیادی برای مصرف گریپ‌فروت وجود دارد. ما می‌توانیم آن را درست مثل هر میوه‌ی دیگری از خانواده‌ی مرکبات بخوریم، آن را به سالاد اضافه کنیم، حرارت‌اش بدهیم تا قند طبیعی موجود در آن کاراملی شود، یا آب آن را بگیرید. در این مقاله، در مورد فوایدی که آب گریپ‌فروت بدون شکر افزوده برای سلامتی دارد، توضیح خواهیم داد. آب گریپ‌فروت بدون شکر نسبت به آب گریپ‌فروت شیرین‌شده فواید بیش‌تری برای سلامتی دارد زیرا اضافه کردن شکر به این آبمیوه می‌تواند منجر به چاقی، عفونت طولانی مدت و افزایش خطر بیماری‌های دژنراتیو مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شود.

آب گریپ فروت و دیابت

انجمن دیابت امریکا مصرف آب گریپ‌فروت بدون شکر را برای بیماران دیابتی، به خصوص دیابت نوع ۲ توصیه می‌کند. آب گریپ‌فروت بدون شکر دارای شاخص گلیسمی پایینی است بنابراین سطح قند خون طبیعی را حفظ می‌کند. یک ماده فلاونوئیدی به نام نارینجنین که در گریپ‌فروت موجود است، می‌تواند حساسیت نسبت به انسولین را افزایش دهد و به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کند. بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود، مقدار زیادی آب گریپ‌فروت بدون شکر افزوده مصرف کنند.

آب گریپ فروت و سرطان معده

آب گریپ‌فروت بدون شکر افزوده باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، روده، مثانه، سینه و سرطان‌های نازوفارنژیال می‌شود. این آبمیوه، به ویژه اگر تازه باشد، به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان دارد. چنان‌چه همه‌ی ما می‌دانیم، آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد، مواد خطرناک مسئول اختلالات سلولی و بیماری‌های دژنراتیو مرگبار مانند سرطان، مبارزه می‌کنند. یک مطالعه که در سال ۲۰۰۶ که در مجله Biochemical Nutrition منتشر شد، نشان داد که گریپ‌فروت به ترمیم اختلالات DNA در سلول‌های سرطان پروستات انسان کمک می‌کند. نارینجنین به ترمیم DNA در سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و از بدن ما در برابر سرطان محافظت می‌کند.

آب گریپ فروت و سنگ کلیه‌

با نوشیدن آب گریپ‌فروت بدون شکر به طور روزانه، می‌توانیم خطر ابتلا به سنگ کلیه‌ی اگزالات کلسیمی را کاهش دهیم. سطح بالای اسید سیتریک موجود در آب گریپ‌فروت از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند و حتی به خرد شدن سنگ‌های کوچکی که قبلا تشکیل شده‌اند نیز کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۳ در ژورنال تغذیه‌ی بریتانیا منتشر شد، نشان داد اسیدیته‌ی ادرارِ زنانی که ۰.۵ تا ۱ لیتر آب گریپ‌فروت بدون شکر، آب سیب یا آب پرتقال را به صورت روزانه مصرف می‌کنند، بالاتر است و این یعنی خطر ابتلا به سنگ کلیه‌ی اگزالات کلسیمی در آنها کم‌تر است. آب گریپ‌فروت بدون شکر نه تنها از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند، بلکه برای سلامتی کلی کلیه نیز مفید است. نارینجنین دارای اثرات ضد التهابی و هایپولیپیدمیک است. این اثرات به ترمیم سلول‌های ملتهب کلیه کمک می‌کند، فشار خون و قند خون را در حالت طبیعی حفظ می‌کند و به این ترتیب سلامت کلیه‌ها را ارتقا می‌دهد.

آب گریپ فروت و سلامت قلب

از آن‌جایی که آب گریپ‌فروت بدون شکر سرشار از ویتامین C است، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید محسوب می‌شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در ژورنال امریکایی تغذیه‌ی بالینی منتشر شد، نشان داد افرادی که به میزان فراوانی میوه و سبزیجات می‌خورند، ۱۵ درصد کم‌تر از بقیه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. کسانی که دارای بالاترین سطح ویتامین C در پلاسمای خون خود هستند نیز بسیار کم‌تر از بقیه در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند.

آب گریپ فروت و فشار خون

آب گریپ‌فروت بدون شکر همچنین از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند، اختلالی که در اثر آن فشار خون ما بیش از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه است. آب گریپ‌فروت پتاسیم فراوانی دارد، که به عنوان وازودیلاتور (رگ‌گشادکن) عمل می‌کند. وازودیلاتور با شل کردن عروق خونی تاثیر خود را می‌گذارد، به این ترتیب فشار خون را پایین می‌آورد و خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی و سکته” href=”http://www.jesarat.com/snoring-and-stroke/” target=”_blank” rel=”noopener”>سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

آب گریپ فروت و سکته‌ی مغزی

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال انجمن قلب امریکا منتشر شد، نشان داد که مصرف فراوان میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، به خصوص پرتقال و گریپ‌فروت، می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی ایسکمیک را کاهش دهد. علاوه بر این، زنانی که گریپ‌فروت را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند، ۱۹ درصد کم‌تر از کسانی که مقدار کمی میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را مصرف می‌کنند، در معرض خطر سکته‌ی مغزی ایسکمیک هستند.

آب گریپ فروت و سلامت سیستم قلبی

فایده‌ی دیگر آب گریپ‌فروت بدون شکر برای سلامتی این است که می‌تواند LDL (کلسترول بد) و تری‌گلیسیرید را نیز کاهش بدهد. بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۶ صورت گرفت، نوشیدن آب گریپ‌فروت بدون شکر به طور روزانه باعث کاهش سطح LDL تا ۱۵.۵٪ و تری‌گلیسیرید تا ۲۷٪ می‌شود. فیبر محلول و فلاونوئیدهای موجود در آب گریپ‌فروت از جذب کلسترول بد در روده‌های ما جلوگیری می‌کند، و به این ترتیب سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌دهد.

آب گریپ فروت و آسم

ویتامین C در بدن افراد مبتلا به آسم به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر است. خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C موجود در گریپ فروت و دیگر میوه‌ها و سبزیجات را ‌دریافت می‌کنند، کم‌تر است.

گریپ فروت برای دندان

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ در مجله‌ی دندانپزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد که مصرف دو عدد گریپ‌فروت در روز می‌تواند بیماری‌های لثه را درمان کند و از آسیب دیدن لثه‌ها پیشگیری کند. این مطالعه همچنین کاهش میزان خونریزی لثه را در افرادی که از بیماری لثه رنج می‌برند، نشان داد.

گریپ فروت و سیستم ایمنی

گفته می‌شود که ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت و از آن حمایت می‌کند. حفظ سطوح مناسب ویتامین C می‌تواند شدت نشانه‌های سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. خوردن نصف گریپ‌فروت حدود ۷ درصد از ویتامین C توصیه‌شده‌ی روزانه را برای بدن‌تان تامین می‌کند.

آب گریپ فروت برای کاهش وزن

آب گریپ‌فروت بدون شکر که به طور طبیعی سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است، می‌تواند به روند کاهش وزن بدن نیز کمک کند. ویتامین C به افزایش سیستم متابولیسم بدن و کنترل متابولیسم چربی کمک می‌کند و به این ترتیب فرآیند سوختن چربی‌ها را بهبود می‌دهد. فیبر فراوان موجود در آب گریپ‌فروت سبب کاهش اشتها و میل به خوردن غذا می‌شود. این میوه همچنین برای جلوگیری از جذب بیش از حد نشاسته و قند در روده‌های ما شناخته شده است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که استفاده از گریپ‌فروت تازه قبل از غذا (چه خود میوه به صورت کامل و چه آب آن) برای افراد چاقی که رژیم کاهش وزن دارند، بسیار مفید و موثر است.

آب گریپ فروت برای سلامت پوست

آب گریپ‌فروت بدون شکر، به دلیل ویتامین C فراوان و فلاونوئیدهای موجود در آن که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، سلامت پوست را بهبود می‌دهد. ویتامین C نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد، و کلاژن به حفظ جوانی و حالت کشسانی پوست کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این آبمیوه نیز به مبارزه با پیری زودرس ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. اسید ملایم موجود در آب گریپ‌فروت به از بین رفتن و محو لکه‌های تیره‌ی روی پوست که ناشی از تولید بیش از حد رنگدانه هستند، کمک می‌کند. پتاسیم موجود در آب گریپ‌فروت نیز از پوست در برابر اشعه‌ی خطرناک UV محافظت می‌کند، و این یعنی علائم زودرس پیری از جمله چین و چروک و لکه‌های تیره‌ی روی پوست کاهش می‌یابد.

گریپ فروت و سرماخوردگی

گریپ‌فروت در خانواده مرکبات قرار می‌گیرد و مانند سایر هم‌خانواده‌های خود، سرشار از یکی از قوی‌ترین انواع آنتی‌اکسیدان‌ها به نام ویتامین C است. ویتامین C موجود در این میوه با تقویت سیستم ایمنی، باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود. ازاین‌رو، مصرف روزانه 1 لیوان آب گریپ‌فروت، یا نوشیدن حداقل 3 لیوان آب گریپ‌فروت در هفته، می‌تواند راه ساده‌ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی فصلی در این روزهای سرد سال باشد.

آب گریپ فروت و تصلب شرایین

آترواسکلروزیس یا همان تصلب شرایین، شرایطی است که در آن، دیواره داخلی عروق با پلاک‌هایی مانند پلاک‌های چربی یا کلسترول پوشیده می‌شود و به این ترتیب، جریان خون در عروق با دشواری‌هایی همراه می‌شود. سخت شدن عبور خون از عروق، با کاهش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن، افزایش فشار خون و بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه خواهد بود. گریپ‌فروت، سرشار از ترکیبی به نام پکتین است و به دلیل وجود همین ترکیب می‌تواند جلوی رسوب چربی در عروق و ابتلا به تصلب شرایین را بگیرد. پکتین و ویتامین C موجود در آب گریپ‌فروت با کاهش پلاک‌های چربی در عروق، باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شوند و جریان خون را در بدن آسان می‌کنند. ازاین‌رو، بهتر است افراد مبتلا به چربی یا کلسترول خون بالا، مصرف حجم متعادلی از آب گریپ‌فروت را هم در برنامه غذایی خود داشته باشند.

مصرف گریپ فروت

گریپ‌فروت دارای خاصیت چربی‌سوزی است و افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، می‌توانند نصف لیوان از آب طبیعی این میوه را حدود 30 دقیقه قبل از صرف وعده‌های اصلی غذایی‌شان مصرف کنند. از آنجا که نوشیدن آب گریپ‌فروت باعث افزایش شادابی و تمرکز می‌شود، بد نیست که آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. مصرف نصف لیوان آب گریپ‌فروت بعد از غذا هم به هضم بهتر مواد غذایی و پیشگیری از احساس پُری سر دل کمک می‌کند. البته از آنجایی که امکان تداخل دارویی با مصرف گریپ‌فروت وجود دارد، بهتر است اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا در دوران بارداری و شیردهی هستید، با مشورت پزشک خود این میوه را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.میوه ای برای شکنندگی مو ،گریپ فروت، میوه ای است شبیه پرتقال، ولی درشت تر از آن و درون آن به رنگ های سفید ، صورتی و قرمز پرورش می یابد و گاه به اندازه یک طالبی بزرگ رشد می کند. میوه گریپ فروت دارای پوست زرد روشن است. قسمت هایی که از درخت گریپ فروت مورد استفاده غذایی و پزشکی قرار می گیرد عبارتند از: میوه و گل . گریپ فروت ، اشتها را تقویت می کند. گریپ فروت ، عمل هضم را آسان می نماید و جریان عصیر (شیره) معدی و ترشح کیسه صفرا را سرعت می بخشد. گریپ فروت ، دارای ویتامین «ث» است. این ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است. گریپ فروت ، به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن کمک می کند. گل های گریپ فروت از نظر طبی خاصیت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم می کنند و در موقع تشنج و تب می نوشند. اگر گریپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زیاد می شود و سموم از بدن خارج می کند. گریپ فروت ، خون را تصفیه می کند و کلیه و کبد را پاک می نماید. گریپ فروت ، ضد خونریزی و بواسیر است. گریپ فروت ، میوه ای خنک است و عطش را رفع می کند. گریپ فروت ، اختلال های مفصلی را درمان می کند. گریپ فروت ، برای کسانی که موهای سرشان می شکند، تجویز می شود. گریپ فروت ، برای کسانی که عفونت های ریوی و تب خیز دارند مفید است. گریپ فروت ، علاوه بر مواد معدنی ( آهن و کلسیم) دارای ویتامین های آ، ب1، ب2، پ پ، ث است.

بیشتر بخوانید : آب زنجبیل ♥ آب زغال اخته ♥ آب سیب ♥ آب نارگیلآب لیمو

قرص روغن ماهی

قرص روغن ماهی

قرص روغن ماهی ,قرص روغن ماهی در بارداری,قرص روغن ماهی Omacor,قرص روغن ماهی برای کودکان,قرص روغن ماهی در بدنسازی,قرص روغن ماهی چیست,قرص روغن ماهی برای چاقی صورت,قرص روغن ماهی بدون جیوه,قرص روغن ماهی را کی بخوریم,قرص روغن ماهی امگا 3 در بارداری,قرص روغن ماهی در بارداری,کپسول روغن ماهی در بارداری

قرص روغن ماهی

توضیحاتی در مورد قرص روغن ماهی

روغن ماهی نه تنها سرشار از اسیدهای چرب ضروری و لازم برای بدن و مفید برای حفظ سلامت قلب است بلکه هم چنین به بهبود اختلالات و مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی و شیزوفرنی کمک می‌کند. Omacor تنها مکمل روغن ماهی است که توسط FDA تأیید شده است. هر قرص آن ۴۶۵ میلی‌گرم EPA دارد. ( در فارماکوپه آمریکا) مکمل‌های روغن ماهی تأیید شده مانند Kirkland یا Nature Made محتوی ۱۸۰ میلی‌گرم EPA در هر قرص هستند. Omacor از مکمل‌های دیگر گران‌تر است. شواهدی از آلودگی جیوه در این مکمل‌ها وجود ندارد.مطالعات اخیر نشان داده‌اند که این مکمل‌ها سطح تری‌گلیسرید بدن را کاهش می‌دهند و احتمال حوادث عروق کرونری عمده را -به خصوص در افرادی که در حل بهبودی از حملات قلبی اخیر هستند- کاهش می‌دهند. همچنین گزارشاتی وجود دارند که نشان می‌دهند این مکمل‌ها ممکن است فوایدی در بیماری‌های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و سوریاسیس داشته باشند ، حتی شواهدی از سودمندی این مکمل‌ها در افسردگی وجود دارد.البته در مورد سودمندی این مکمل‌ها در افسردگی ، اطلاعات و داده‌های محدودی وجود دارد.نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این مکمل‌ها ممکن است برانگیزاننده ریتم‌های غیرطبیعی قلبی در بیماران دچار بیماری عروق کرونری باشند. بقیه آثار جانبی شامل آروغ زدن و سوء هاضمه و احساس طعم بد است. اگر این ترکیبات در دوزهای بالا استفاده شوند ممکن است زمان خونریزی bleeding time را افزایش دهند ، ولی این شواهدی از اهمیت بالینی این مورد پیدا نشده است.

خواص روغن ماهی

– پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی؛ روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد. – پیشگیری از سرطان؛ روغن ماهی در پیشگیری از سه نوع سرطان شایع شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات مفید است. امگا -3 در واقع از تبدیل شدن سلولهای سالم و طبیعی به سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی می‌شود. – تنظیم کلسترول؛ یکی از خواص مهم و اصلی روغن ماهی این است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب EPA و DPA‌ در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد. – با روغن ماهی، لاغر شوید؛ مصرف ماهی به درمان فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک رژیم غذایی برای کاهش وزن اگر با مصرف مرتب مقدار مشخصی از ماهی همراه باشد بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود. – درمان آرتریت (التهاب مفصلی)؛ روغن ماهی هم چنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند. – سلامت چشم‌ها؛ مصرف اسید چرب امگا -3 از چشم‌ها در برابرعارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم جلوگیری می‌کند و همچنین خطر بروز سندرم خشکی چشم را کاهش می‌دهد. – پیشگیری از اختلالات روانی؛ شماری از مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و حتی شیزوفرنی کمک می‌کند. – سلامت پوست و مو؛‌ امگا – 3 به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و در نهایت موجب حفظ جوانی و شادابی در چهره می‌شود. در عین حال محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تقویت آنها کمک می‌کند. – مقابله با فشار خون بالا؛ امگا -3 دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین سبب در کاهش فشار خون نقش دارد. – مقابله با آسم؛ روغن ماهی در بهبود مشکلات تنفسی نظیر آسم، بسیار تاثیرگذار است. این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسانتر کمک می‌کند. – کمک به درمان ایدز؛ مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان برنامه علوم تغذیه‌ای در لزینگتون ثابت کرده است که روغن ماهی با کاهش سطح تری گلیسیرید خون حتی در درمان ایدز نیز نقش موثر و مفیدی ایفا می‌کند. -سلامت ناخن‌ها؛ مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود بافت و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن در تولید ترکیبات تقویت کننده ناخن‌ها استفاده کرد. – سلامت استخوانها؛ امگا -3 موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها و بافتهای اطراف آن کمک می‌کند. – تاثیر خاص روغن ماهی در بهبود افسردگی؛ افراد مبتلا به افسردگی اغلب با کاهش سطح اسید چرب EPA مواجه هستند. به این ترتیب روغن ماهی برای بهبود حال بیماران افسرده نیز مفید است. – بارداری سالم؛ از آنجا که اسید چرب DHA ‌موجود در روغن ماهی برای رشد چشم‌ها و مغز جنین مفید است لذا مصرف روغن ماهی برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود. روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند. – تاثیر ضد التهابی؛ روغن ماهی نقش موثری در کاهش التهاب در خون و بافت‌ها دارد. این مکمل برای بهبود اختلالات گوارشی، سندرم روده کوتاه و بیماریهای التهابی مزمن مفید است. – سلامت مغز و سیستم اعصاب؛ مصرف این مکمل به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می‌کند. روغن ماهی جریان خون را بهبود می‌بخشد و حتی روی هورمونها و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است که در نهایت روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد. – حفاظت در برابر دیابت نوع دوم؛ التهاب در سلول‌های چربی منجر به بروز مقاومت انسولینی و در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود. پزشکان تاکید دارند که روغن ماهی مانع از بروز التهاب در سلولهای چربی می‌شود و در نتیجه در پیشگیری از دیابت نوع دوم نقش دارد. – مقابله با آکنه؛ روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می‌گذارد. – بهبود خلق؛ روغن ماهی علاوه بر کاهش افسردگی باعث تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهبود خلق و افزایش روحیه کمک می‌کند. شاید ماهی ، جزو غذاهای محبوب در لیست غذایی بسیاری از مردم نباشد. به این دلیل و همچنین نگرانی از وجود آلودگی‌های جیوه در ماهی ، اغلب کپسول‌های روغن ماهی به عنوان منبع جانشین اسیدهای چرب امگا-۳ در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مصرف قرص روغن ماهی

ماده مغزی اصلی در این مکمل ، EPA (اسید ایکوزا پنتانوئیک) و DHA (اسید دکازا هگزانوئیک) است. برای سادگی کار ما روی EPA تمرکز می‌کنیم. به اجزای تشکیل‌دهنده کپسول روغن ماهی ، روی محفظه دارو نگاه کنید و ببینید که قرص آن چقدر EPA (اسید ایکوزا پنتانوئیک) دارد. توصیه می‌شود که روزانه ۱۲۰۰ میلی‌گرم EPA استفاده شود.

قرص روغن ماهی چیست

قرص روغن ماهی به عنوان یکی از مکمل های امگا3 در دوران مختلف سنی تجویز و مصرف می شود.از فواید روغن امگا 3 نمی توان غافل شد اما طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا 3 معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها خودداری شود.بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند

روغن ماهی و درمان آرتریت

 درمان آرتریت (التهاب مفصلی)؛ روغن ماهی هم چنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

قرص روغن ماهی کمل امگا ۳

کمل امگا ۳ با نام تجاری American Good Health Golden Deep Sea Fish Oil ترکیبی غنی از اسیدهای چرب آیکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزا هگزانوئیک اسید (DHA) و هم چنین ویتامین E است که از روغن ماهی دریای عمیق آلاسکا بدست آمده است . دو اسید EPA و DHA در حفظ جریان خون متعادل بدن، کاهش میزان فیبرینوژن و پیش گیری از چسبیدن پلاکت های خون به یکدیگر نقش مهمی را دارند . DHA از مواد تشکیل دهنده بسیار مهم فسفولپیدهای غشای سلولی در بافت بدن انسان است که در تفکر و به خصوص در بینائی موثر است . اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی، کدوحلوائی، دانه های روغنی و گردو به میزان بالائی وجود دارد اما بدن انسان قادر به ساختن آن ها نیست . افرادی که قارد به تامین مقدار کافی امگا ۳ در برنامه غذایی روزانه خود نیستند می توانند با مصرف روغن ماهی امگا ۳ از عوارض ناشی از کمبود این ماده جلوگیری کنند . محتویات : هر کپسول ژلاتینی ۱۰۰۰ میلی گرمی امگا ۳ کی مکس شامل ترکیبات زیر است : EPA : ۱۸۰ میلی گرم DHA: ۱۲۰ میلی گرم

فواید قرص روغن ماهی

۱- کاهش ابتلا به بیماری های قلبی : افزایش میزان تری گلسیرید توانائی بدن را در برابر از بین بردن لخته های خون کاهش می دهد و این خود موجب ابتلا به بیماری های قلبی می شود . مصرف مکمل غذایی امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و میزان کلسترول و تری گلیسیرید را در بدن انسان به خصوص بیمارانی که دچار هیپرتری گلیسیریدیمیا هستند کاهش می دهد . ۲- کاهش ابتلا به بیماری افسردگی : مطالعات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین کاهش میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن انسان و بیماری افسردگی وجود دارد. بامصرف مداوم امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری افسردگی به شکل چشم گیری کاهش می یابد. بنابر آمارهای موجود، در کشورهایی که مقدار مصرف ماهی زیاد است افسردگی به میزان کمتری مشاهده شده است . ۳- کاهش مشکلات دوران یائسگی : مصرف مداوم امگا ۳ در پیش گیری از اعلائم دوران یائسگی موثر است . ۴- خواص دیگر : امگا ۳ دارای خاصیت ضد التهاب، آنتی ترومبیک و تعدیل کننده دستگاه ایمنی نیز است .

میزان مصرف قرص روغن ماهی

یک یا دو کپسول در روز به همراه غذا و یا مطابق دستور پزشک خورده شود .

عوارض جانبی قرص روغن ماهی

در مورد امگا ۳ عوارض جانبی قابل توجهی گزارش نشده ولی در برخی افراد احتمال بروز اختلالات دستگاه گوارشی مانند تهوع – اسهال وجود دارد. برای رفع چنین عارضه ای پیشنهاد می شود دوز مکمل را از روزی ۱ کپسول شروع و به مرور دوز را افزایش دهید.

نکاتی در مورد مصرف قرص روغن ماهی

مصرف امگا ۳ توسط کودکان وافراد مبتلا به دیابت و یا در دوران بارداری و شیردهی، فقط با تجویز پزشک انجام شود به علت اینکه امگا ۳ باعث رقیق شدن خون می شود از مصرف آن پیش و پس از انجام هر گونه عمل جراحی خودداری شود . بیمارانی که تحت درمان دارویی خاص مانند داروهای رقیق کننده خون ( وارفارین، هپارین یا پنتوکسی فیلین ) و یا داروهای پیش گیری کننده از ایجاد لخته خون (مانند آسپرین) هستند برای مصرف امگا ۳ می بایست با پزشک خود مشورت کنند . شرایط نگهداری : در جای خشک و خنک دور از دسترس اطفال نگهداری شود .

آشنایی با قرص روغن ماهی

بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا ۳ برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند. در تحقیقاتی ویژه وضعیت مصرف قرص های ماهی در افراد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. دانشمندان برای انجام این آزمایش ها از یک گروه ۴ هزار نفره استفاده کردند. آنها این گروه را به سه دسته مختلف تقسیم کرده و برای هر یک رژیم مصرف دارو و یا مواد غذایی خاصی را در نظر گرفتند. دسته نخست از قرص های ماهی (امگا ۳) استفاده می کردند. دسته دوم افرادی بودند که برای آنها رژیم غذایی سرشار از ویتامین و سبزیجات در نظر گرفته شده بود و به دسته سوم نیز قرص های دارونما که اثر خاصی بر بدن نداشتند داده شد. دانشمندان پس از بررسی شرایط این سه گروه دریافتند در گروه دوم که از امگا ۳ طبیعی موجود در غذاها بهره گرفته بودند، نشانه های افزایش سلامتی در چشمان، مغز و قلب پدیدار شد. دسته دوم که قرص های امگا ۳ دار را مصرف می کردند عملا هیچ یک از این نشانه ها را از خود بروز نداده بودند. مقایسه آثار گروه اول و سوم با یکدیگر نیز عملا نشان می داد افرادی که قرص امگا ۳ مصرف کرده بودند، هیچ نشانه سلامت زایی بیشتر از افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند از خود نشان ندادند.

قرص روغن ماهی و حفظ سلامت مغز

دارای یک سری فواید و یک سری مضرات است.مهم‌ترین فایده‌ روغن کبد ماهی مربوط به اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن است، اما باید گفت روغن ماهی (Fish Oil) که از گوشت آن استخراج می‌شود نه از کبد آن، نیز دارای چربی امگا- 3 است، بدون اینکه خطرات روغن کبد ماهی را داشته باشد.اسیدهای چرب امگا- 3 برای حفظ سلامت مغز ، قلب ، مفاصل ، دستگاه گوارشی و بسیاری از اندام های دیگر بدن مفید هستند.فایده دیگر روغن کبد ماهی مربوط به ویتامین E موجود در آن است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و بدن را از آسیب رادیکا‌ل‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین به فرآیند اسیدهای چرب در بدن کمک می‌کند و سلامت موها و پوست را افزایش می‌دهد. کپسول کادلیور(کپسول روغن ماهی)

مصرف امگا 3 در بارداری

مطالعات بر روی 9 هزار مادر و کودک‌هایشان نشان داده است، مادرانی که امگا 3 کمتری دریافت کرده‌اند، فرزندانشان از ضریب هوشی پایین‌تری برخوردارند. محققان می‌افزایند، ضریب هوشی این کودکان 6 مرتبه از حالت عادی کمتر است. به علاوه، این کودکان در فعالیت‌های اجتماعی خود (مانند دوست‌یابی) ناتوان‌تر هستند و با اختلالات رفتاری در بزرگسالی روبه‌رو خواهند بود. آن‌ها در ادامه می‌افزایند، 60 درصد از مغز را چربی‌ها تشکیل می‌دهند که 30 درصد از آن اسیدهای چرب ضروری و اسید چرب امگا است که اغلب از طریق امگا 3 ای که مادر در دوران بارداری مصرف می‌کند، به نوزاد می‌رسد. به این دلیل مصرف روغن ماهی به صورت ماهی‌هایی که روغن بالاتری دارند، در دوران بارداری توصیه می‌شود. حتی در مطالعه‌ای دیگر دیده شده است که می‌توان با دادن مکمل روغن ماهی به بچه‌های دبستانی تا حدودی در رفتارهای بد آن‌ها تغییراتی ایجاد کرد. محققان در این مطالعه به این نتیجه دست یافته‌اند که کمبود امگا 3 در بچه‌ها و حتی در دانش آموزان بزرگ‌تر 10(تا 16ساله) نیز موجب بروز مشکلات رفتاری می‌شود که با دریافت روغن ماهی می‌توان به میزان قابل توجهی از مشکلات روحی، رفتاری و اجتماعی آن‌ها کاست.

بیشتر بخوانید : قرص زاناکس ♥ قرص زولپیدم ♥ قرص ضد اسهال ♥ قرص زیر زبانی قرص زردچوبه